Op deze ‘Valentijnsdag’ maakt de NIDA-kiezer het uit met de PvdA
10.000 postkaarten met de tekst ‘Het zit de PvdA niet mee, geen stemvee in onze moskee’ gaan vandaag rond in de straten, winkels, culturele, religieuze en maatschappelijke organisaties van Rotterdam. Ook op sociale media. De postkaart is gericht aan het adres van de PvdA Afdeling Rotterdam. Op de achterkant van de postkaart (zie de foto onderaan) staat een handgeschreven boodschap waarin de NIDA-kiezer het uitmaakt met de PvdA:
‘Lang heb ik getwijfeld, maar nu maak ik het echt uit. Na wederzijdse pogingen om het weer te proberen, weet ik zeker dat ik beter verdien. We passen simpelweg niet bij elkaar.’ laat de NIDA-kiezer met deze postkaart aan de PvdA weten. ‘Je bent vooral bezig met je ex, die je verlaten heeft voor rechts. Ik kan bij jou gewoon niet mezelf zijn. Wie ik ben, mijn geloof en wat ik doe voor ons, neem je niet serieus.’ vervolgt de NIDA-kiezer, die afsluit met: ‘Het ligt niet aan jou, het ligt aan mij. Het is tijd om op mijn eigen benen te staan. Ik voel dat jij eigenlijk ook niet verder wil samen. Kom op! Je kunt best verder zonder mij(n stem)!
Veel liefs, de NIDA-kiezer.’
Waarom?
Nourdin El Ouali: “Het doel van deze ‘Valentijnsactie’ is tweeledig: 1) Rotterdamse moslims ontdoen van het beeld dat men stemvee is. De stem van Rotterdamse moslims is niet waardeloos, maar kritisch, divers en een verrijking voor de stad. 2) De PvdA wil als ‘seculiere’ partij moslims vooral veranderen en ziet het geloof eerder als een probleem, dan een verrijking. Ga dan ook niet om de vier jaar langs moskeeën om even stemmen binnen te halen.”
Voorbeelden?
Nourdin El Ouali: “Lees de visie van de PvdA op ‘integratie’: culturele en religieuze diversiteit wordt alleen maar geproblematiseerd. Op geen enkele manier wordt diversiteit als meerwaarde genoemd. Problemen worden gekoppeld aan afkomst. De samenleving wordt opgedeeld in ‘wij autochtonen’ en ‘zij allochtonen’ waarbij ‘zij’ in aanraking moeten komen met ‘ons’, ‘zij’ moeten zich aanpassen, op geen enkele manier ook andersom. Ruimte voor diversiteit wordt niet gewaarborgd. Het geloof wordt gezien als iets van vroeger of als ‘iets buitenlands’, als een belemmering voor ‘de integratie’. In het meest gunstige geval is het geloof iets voor thuis, zodat de buitenwereld er geen ‘last’ van heeft.”
“Moslims die niet gewelddadig zijn, worden neergezet als ‘gematigd’ alsof je eerst iets van je geloof moet afdoen om OK te zijn. Elke Duitser die geen nazi is, noem je toch ook geen gematigde Duitser? En natuurlijk mag je dit allemaal vinden, maar kom dan niet onze stem werven voor de moskee, om vervolgens vier jaar lang met onze stem in jouw zak het geloof en religieuze organisaties te problematiseren.”
Zie bijvoorbeeld: de Kamerbrief Integratie van PvdA-minister Asscher of zijn brief over zogenoemde ‘parallelle samenlevingen‘